Kredsløbshold

Patienter med trænérbare livsstilssygdomme som hjerteproblemer, forhøjet blodtryk, KOL, claudicatio intermittens (vindueskiggersyndrom) og lignende. Du kan være både opereret eller ikke opereret. Der tages individuelle hensyn i træningen.

For at sikre den mest optimale superviseret træning, er det vigtig, at du er undersøgt og henvist til fysioterapi af lægen og indledningsvis testet af den ansvarlige fysioterapeut.

At fremme sund livsstil og forebygge/bremse udvikling af sygdommen ved bl.a. at øge muskelstyrken og forbedre konditionen.

Listen af fordelene ved konditions og styrketræning bliver længere og længere for hvert år. Det er veldokumenteret, at kredsløbstræning bedrer konditionen og at det næsten, uanset tilstand eller sygdom har betydelig gavnlig effekt. Vores nationale retningslinjer anbefaler desuden træning som en vigtig del af behandlingen af en hel del livsstilssygdomme. Ligeledes er genoptræning efter en eventuel operation også af stor vigtighed for at få udbytte af operationen og hurtigt komme sig hurtigt.

Træningen varer ca. 50 minutter. Træningen tilstræber at være individuelt tilpasset, så den passer til den enkeltes niveau og selvfølgelig under hensyntagen til eventuelle ”konkurrerende” lidelser.

2 gange holdtræning om ugen. Vi anbefaler ofte træning ved siden af men dette er meget individuelt og du vil drøfte dette med din fysioterapeut.

________dag, kl.________

Dorthe Svarre, Kenneth Holte og Peter Rogge