Træningshold - individuelt tilpasset

Holdet henvender sig til
Personer som ønsker superviseret og individuel træning, hvad enten det tager udgangspunkt i en specifik problematik/diagnose eller blot et ønske om at få en bedre fysik og forebygge livsstilssygdomme, knogleskørhed, faldulykker mm..
Du har måske brug for praktisk støtte, motivation, faglig viden eller inspiration til at optimere din træning - eller bare komme igang med at træne.

Før du starter på holdet
Du skal have en henvisning fra lægen og være udredt og undersøgt af en fysioterapeut (helst den ansvarlige hold-fysioterapeut), således at der kan blive sat mål og lagt en plan for din træning.

Formålet med holdtræningen
Formålet er at sikre et godt grundlag for en effektiv og relevant træning, som tager udgangspunkt i de mål der er fastlagt i fællesskab mellem fysioterapeuten og dig.
Målet vil ofte være at opnå en kombination af øget styrke, udholdenhed/kondition og balance/stabilitet.
Disse tre faktorer er essentielle i forhold til behandling og forebyggelse af de fleste problematikker; uanset om det tager udgangspunkt i smerter og/eller problemer med at udføre dagligdags aktiviteter. 

Dokumentation for effekt
Der er blevet forsket rigtig meget i effekten af diverse former for træning i relation til både fysisk og mentalt helbred og velvære; og det har således været almen kendt i mange år, at regelmæssig motion og en generel god fysisk form er en af hjørnestenene i en sund livsstil.
Fysisk træning giver både energi og en bedre nattesøvn, sætter forbrændingen i vejret, virker smertedæmpende, fremmer hormonbalancen, styrker immunforsvar og knogler, frigiver endorfiner og forebygger en lang række sygdomme - for bare at nævne nogle af de positive effekter. 

Indhold
Træningen foregår i vores træningscenter, hvor du vil få lagt et program til at træne i vores styrke- og konditionsmaskiner. Derudover vil der efter behov og ønske blive instrueret i individuelle øvelser med brug af diverse redskaber. Disse øvelser kan foregå sammen med nogle af de andre holddeltagere, men uanset hvad tilstræbes det, at der også er et hyggeligt socialt miljø med de andre deltagere på holdet.
Dit træningsprogram vil løbende blive tilpasset, så det passer til dig aktuelle niveau. 

Træningstidspunkt og forløb
Det anbefales at man så vidt muligt deltager to gange om ugen - eksempelvis mandag og onsdag eller tirsdag og fredag - men der er fuldstændig valgfrihed til at sammensætte de dage som passer en bedst.
Varigheden er 50 min., men det kan være en god ide at møde op 10-15 min. før starttidspunktet for at varme kroppen op.
Der er løbende optag på holdet og forløbet er ikke tidsbegrænset. 

________dag, kl._________

________dag, kl. ________

Ansvarlig fysioterapeut:
Martin Suhrke